Tudi letos smo v oddelkih podaljšanega bivanja dodatno pozornost namenili Tednu otroka. Letošnje sporočilo otrokom je bilo: Razigran uživaj dan!«.

Tema je bila še kako dobrodošla, saj so ukrepi za širjenje virusa otroke na področju skupne igre in druženja močno prizadela.  Kot protiutež epidemiji, šolanju od doma in posledicam, ki iz tega izhajajo, smo želeli poudariti pomen igre in skupnega igranja, ki otroke še kako povezuje in jih uči. Igra in sproščeno skupinsko igranje prinašata veselje in sproščenost, burita domišljijo, nas povezujeta, navdihujeta (ZPM Slovenija). S posebnimi didaktičnimi pripomočki pa dosežemo tudi usmerjeno osredotočenost in pozornost, ki jo danes nekaterim otrokom še kako primanjkuje. Tudi odrasli ne bi smeli pozabiti na igrivost v vseh oblikah, saj se kot vemo, odrasli zaradi prenehanja igranja prehitro postaramo. Igra je osnovni pogoj za zdrav razvoj otroka, a vsaka igra nima enakih učinkov. Telesno dejavna igra na prostem ali športne igre so tiste oblike, ki najbolj celostno razvijajo tako gibalne kot kognitivne sposobnosti otroka (Starc, 2021). A šolanje od doma in omejevanje različnih aktivnosti je prispevalo tudi k upadu telesnih zmogljivosti otrok.

Vse oblike igre smo tako spodbujale tudi učiteljice v oddelkih podaljšanega bivanja in jih bomo seveda še naprej celo šolsko leto. Ker nam vreme prejšnji teden ni bilo ravno na voljo, smo veliko dejavnosti morale preseliti v učilnico ali telovadnico. Prvošolci so se igrali tombolo, bili ustvarjalni na AMZS natečaju za Pozorno nogavičko. Razred so spremenili v plesišče in se naučili nekaj osnovnih plesnih koreografij. Tudi v drugih razredih smo se igrali družabne igre in se tako učili tudi pravil ter strpnosti. Tretješolci so imeli možnost, da so se igrali z lastnimi igračami, ki so jih otroci prinesli od doma. Učenke so se zelo rade igrale igre vlog, učenci pa so razvijali domišljijo ob konstrukcijskih kockah. Pogovorili smo se tudi o pravicah otrok in si pogledali kako živijo otroci v Tanzaniji. Iskali smo razlike in podobnosti med afriškimi in slovenskimi otroci ter ugotovili, da smo lahko zadovoljni, da živimo v tako spodbudnem okolju. Četrtošolci so se igrali kviz in izdelali plakat Otrok je… Čas so namenili tudi pogovoru o tem, kakšni so in kaj počnejo otroci. Petošolci so teden preživeli športno obarvano. Potrudili so se, da so bili redni gostje šolske telovadnice, kjer so izvajali športne igre po izboru učencev. Na željo učencev se je čez celoten teden zvrstilo kar nekaj turnirjev med dvema ognjema v katerih so izredno uživali, tako učenci kot tudi učiteljica! Teden je bil pester, otroci so uživali in pokazali, da se še kako radi igrajo.

Janja Grošelj

(Število obiskov: 251)
Dostopnost